برنامه ی پیشنهادی تدریس یک درس فارسی سوم تازه تالیف
۱.با توجه به کاهش درس ها از ۲۲به ۱۷درس و اختصاص ۸ ساعت به آموزش مهارت های زبان فارسی ،برای هر درس یازده ساعت می توان در نظر گرفت.
۲. آموزش مهارت های زبان فارسی در جنبه های خوانداری و نوشتاری به صورت تلفیقی است و نباید مانند گذشته،ساعت های جداگانه ای برای خواندن ،جمله نویسی و انشا ،املا و دستور زبان در نظر گرفت ،بلکه باید به این موضوعات و دروس در ساعت مهارت های خوانداری و نوشتاری پرداخت.البته میزان توجه به آن ها بستگی به نظر معلم و نیاز دانش آموزان و شرایط کلاسی دارد.
۳.برنامه ی ارائه شده پیشنهادی است و با نظر معلم انعطاف پذیر می باشد.
جلسه فعالیت ۱ فعالیت ۲
اول تدریس درس جدید انجام درست -نادرست و درک مطلب
دوم واژه آموزی تمرین خواندن(روان خوانی و درک مطلب)
سوم نگاه کن و بگو فعالیت های کتاب مهارت های نوشتاری
چهارم مهارت های نوشتاری/ املا بیاموز و بگو
پنجم مهارت های نوشتاری تمرین خواندن(روان خوانی و درک مطلب)
ششم نمایش تمرین خواندن(روان خوانی و درک مطلب)هفتم فعالیت های نوشتاری
هشتم فعالیت های نوشتاری مرور آموخته ها
نهم بخوان و حفظ کن ارزشیابی از فعالیت های درس (خوانداری)
دهم ارزشیابی مهارت خواندن مهارت های نوشتاری/ املا
یازدهم مهارت های نوشتاری/ املا (آموزش املا )
توجه :برای درس آخر هر فصل که بخوان و بیندیش و حکایت دارد،جلسات نهم و دهم این گونه اجرا شود.
نهم مثل مهارت های نوشتاری/ املا
دهم بخوان و بیندیش
کتاب کار فارسی و املا پایه های دوم و سوم دبستان- چاپ 92
مؤلف :جواد فتح آبادی
*فعالیت های متنوع برای تقویت مهارت های خواندن و نوشتن
*آموزش املا و املاهای روزانه و هفتگی برای خانه و مدرسه
*جدول های ارزشیابی املا ومهارت های خواندن و نوشتن
*آزمون های چهارگزینه ای تراکمی
*چیستان ،جدول،لطیفه و سرگرمی
برای دریافت کتاب تماس بگیرید.
انتشارات امید مهر -آقای دلقندی
تلفن : 09151710360 – 8786314 - 0511