اهبردهایی برای تدریس در کلاس های چند پایه


تدریس حرفه ای و تهیه ی طرح درس در کلاس های چند پایه ، مستلزم تسلط معلم به محتوا ، اهداف و راهنمای روش تدریس کلیه ی دروس دروه ابتدایی است. طرح درس ابزاری است برای این که معلمی بتواند تدریس را به صورت حرفه ای و متخصصانه ارائه کند. معلم با تهیه ی طرح درس ، به سازمان دهی و مدیریت موثر یادگیری در کلاس اقدام می کند. . داشتن طرح درس به معنای وجود اراده برای تدریس موثر و مدیریت فرایند یاددهی – یادگیری است. این امر در کلاس های چند پایه که از موقعیت خاصی برخوردارند. اهمیت بیشتری دارد. داشتن طرح درس به معنای تفکر حرفه ای در باره ی موضوعی است که قرار است   تدریس شود. طرح درس ، اهداف اصلی درس ، نحوه ی مدیر یت فرایند یاددهی – یادگیری ، وسایل و مواد مورد نیاز و تصمیم گیری در مورد چگونگی ارزش یابی را مشخص می کند. طرح درس می تواند مکتوب یا ذهنی باشد.

ادامه نوشته

تست های ریاضی و هوش

تست های ریاضی و هوش

ادامه نوشته

« بررسي مشکلات روشهاي موجود تدريس در کلاسهاي چند پايه و ارائه روش‏هاي مناسب‏تر تدريس در اين کلاسها

« بررسي مشکلات روشهاي موجود تدريس در کلاسهاي چند پايه و ارائه روشهاي مناسبتر تدريس در اين کلاسها


منبع:http://trc.isfedu.org/new_page_105.htm

ادامه نوشته

کمک آموزشی دوره ابتدایی

















منبع:http://www.tv7.ir/portal/index.php?option=com_content&id=589

طراحی سئوال به روش تیمز

نمونه سئوالات منتخبین مسابقه طراحی سئوال به روش تیمز (دروس علوم و ریاضی دوره ابتدایی) استان آذر بایجان شرقی در سال تحصیلی 91-90 جهت اطلاع و بهره برداری تمامی همکاران محترم در فایل ضمیمه قابل دسترسی می باشد%

 

  فایل ضمیمه
http://www.ea.medu.i

نکات کلیدی برای معلمان کلاسهای چند پایه

   راهبردهایی برای تدریس :

   - تدریس به کل دانش آموزان کلاس (موضوع مشترک ) 

   - تدریس انفرادی  

   - تدریس گروهی

 http://ababidaryaabi.limooblog.com/

*گروه بندی در کلاسهای چند پایه :

 

-گروه بندی برپایه ی توانایی مشابه (قوی،ضعیف،متوسط)

 

- گروه بندی سنی

 

- گروه بندی براساس سن های متفاوت

 

- گروه بندی داوطلبانه

 

- گروه بندی تصادفی

 

ادامه نوشته

در آمدی برچگونگی کلاس های چند پایه


آمار نشان می دهد که نظام آموزش و پروش ایران حدود یک میلیون دانش آموز در کلاس های درس پایه به تحصیل می پردازند . دانش آموزان کلاس های درس چند پایه را دانش آموزان روستایی یا دانش آموزان حومه شهرهای کوچک و دور افتاده تشکیل می دهند . آموزگاران کلاس های درس چند پایه نیز بیشتر از مناطق روستایی برخاسته اند . که عمدتاً دارای مدرک تحصیلی دیپلم هستند و کمترین آموزش ها را دیده اند و از آموزش های پایه ی معلمی بی بهره اند.

دلیل اصلی تشکیل کلاس های چند پایه به حد نصاب نرسیدن تعداد دانش آموزان دریک پایه ی تحصیلی است. معمولاً حد نصاب تعداد دانش آموزان برای رسمیت یافتن کلاس های درس را در هر پایه نظام آموزشی تعیین و ابلاغ می کند.

ادامه نوشته

کلاس های چند پایه

 

آمار نشان می دهد که نظام آموزش و پرورش ایران حدود یک میلیون دانش آموز در کلاس های چند پایه به تحصیل می پردازند . 
دلیل اصلی تشکیل کلاس های چند پایه به حد نصاب نرسیدن تعداد دانش آموزان در یک پایه ی تحصیلی است معمولا حد نصاب تعداد دانش آموزان برای رسمیت یافتن کلاس های درس را در هر پایه نظام آموزشی تعیین و ابلاغ می کند .

ادامه نوشته